Hujung minggu ku

salam sejahtera.. 
macam lama tak update blog ni.. ni dok sibuk buat renovation tu pun masih tak siap.ahh biarlah dulu..
arini hujung minggu, korang buat apa ye?? 


nak dijadikan cerita,hujung minggu lepas aku dengan famili kawan aku pergi mandi sungai kat semenyih,sungai apa ya lupalah namanya tapi dekat-dekat je ngan sungai congkak.. maaf ye aku tak berapa arif tempat sini.. tapi kat sungai tu kitorang tak mandi just bbq kepak ayam dan ikan.semua tu dah standby dari rumah tinggal nak bakar dan makan-makan je.. sebenarnya memang datang nak mandi tapi macam ramai je orang kat situ. so kami pilih mandi kat tempat lain je la..  satu yang menarik perhatian aku ialah orang yang dok pilih tempat kat hulu tu buat bbq jugak siap basuh kat sungai.. tapi orang yang kat hilir sana tu boleh mandi dengan seronok je.. kesian nye.. tapi nak buat camne dah tempat rekreasi katakan memangla macam-macam ada kan..


cantikan?? 
tapi malangnya aku boleh lupa pulak namanya,mungkin ada diantara korang yang tau tempat ni. 


ni lah tempat kitorang mandi.air batu ni macam air terjun je.. sejuk gile..

kalau aku ingat balik memang kelakar,sesampainya sungai tu aku macam tak pernah tengok sungai je,padahal kat kampung aku pun ada sungai jugak. Lagi luas pulak tu.. tapi kan kalau berada kat tempat orang apa- apa pun mesti kita macam baru kali pertama je tengok sebabnya ... walaupun sama sungai tapi permandangan dan keselesaan nya tetap tak sama. Itulah yang buat kita jadi seronok semacam je.


Ini lah sungai kat kampung aku,sungai batang lupar. orang sarawak mesti pernah dengarkan?? 
inilah taman permainan aku masa zaman kanak-kanak dulu..

ok lah sampai sini je ye..

sekian.




!! SHARING IS GOOD !!