MAKNA TAHI LALAT YANG ADA PADA TUBUH BADAN KITA

kali ini aku nak share tentang  makna tahi lalat yang ada pada tubuh badan kita. pasti ada yang ingin tahu makna2  tahi lalat tersebut kerana sebahagian dari kita percaya bahawa tahi lalat yang ada pada muka atau tubuh badan kita boleh memberi gambaran tentang siapa kita. Ini cuma sebahagian yang pernah aku baca.. jom kita baca dan padankan dengan tahi lalat kita *jika ada*

Tahi Lalat di Ujung Mata Kanan/Kiri = Dapat Dipercaya tapi Pendiam
Tahi Lalat di Pangkal Hidung = Pandai dan Baik Hati
Tahi Lalat di Alis Kanan = Suka Menolong
Tahi Lalat di Alis Kiri = Dicintai Banyak Orang
Tahi Lalat di Hidung = Banyak Rezeki
Tahi Lalat di Hidung Bawah = Pandai Bicara, Banyak rezeki
Tahi Lalat di Bibir Atas = Cerdas, Banyak Rezeki
Tahi Lalat di Bibir Bawah = Baik Hati
Tahi Lalat di Pipi Kanan/Kiri = Dermawan
Tahi Lalat di Pipi Tengah = Disukai
Tahi Lalat di Ujung Mulut = Pandai Bicara
Tahi Lalat di Dagu = Pandai Bicara dan Jujur
Tahi Lalat di Telinga Kanan = Keras dan Gampang Emosi
Tahi Lalat di Telinga Kiri = Pintar dan Jujur
Tahi Lalat di Leher Bagian Depan = Bijaksana
Tahi Lalat di Leher Bagian Belakang = Kecil Hati, mudah Putus asa
Tahi Lalat di Bahu Kanan = Pendiriannya Teguh
Tahi Lalat di Bahu Kiri = Pikirannya Selalu Ruwet
Tahi Lalat di Buah Dada Kanan/Kiri = Nafsunya Besar
Tahi Lalat di Antara Buah Dada = Baik Hati
Tahi Lalat di Punggung = Dapat di Percaya
Tahi Lalat di tengah Perut (sekitar Pusar) = Dapat di Percaya
Tahi Lalat di Pinggang = Jujur dan Tabah
Tahi Lalat di Pantat = Sering Menderita
Tahi Lalat di Pangkal Paha = Tangkas dan Banyak Rezeki
Tahi Lalat di Daerah Kemaluan = Nafsu Besar
Tahi Lalat di Lutut Depan = Kuat Berjalan
Tahi Lalat di Lutut Sebelah Dalam (Lipatan/belakang lutut) = Hatinya Tidak Tetap
Tahi Lalat di Betis = Dapat di Percaya
Tahi Lalat di Tulang Kaki Kanan (Tulang Kering) = Pemboros
Tahi Lalat di Tulang Kaki Kiri = Pemberani
Tahi Lalat di Pergelangan Kaki = Kuat Berjalan
Tahi Lalat di Tumit = Tidak dapat di Percaya
Tahi Lalat di Jari-Jari Kaki = Suka Bekerja
Tahi Lalat di Lengan Kanan/Kiri = Suka Bekerja
Tahi Lalat di Telapak Kaki = Baik Hati
Tahi Lalat di Telapak Tangan Kanan = Pandai Menyimpan Harta
Tahi Lalat di Telapak Tangan Kiri = Pemboros
Tahi Lalat di Telapak Belakang = Kuat Kaya
Tahi Lalat di Ujung Siku = Baik Hati
Tahi lalat di Siku Bagian dalam = Selalu Tabah
Tahi Lalat di jari-jari Tangan = Banyak Rezeki
Tahi Lalat di Pergelangan Tangan = Pemboros
Tahi Lalat di Ubun – Ubun = Tamak akan harta benda, Jahat, dan Jahil
Tahi Lalat di Unyeng – Unyeng (Puser di kepala)= Pendiam tapi Banyak Akal dan Cerdas
Tahi Lalat di Kepala Bagian Belakang = Dapat di Percaya, Pemberani, dan Sabar
Tahi Lalat di Kepala Sebelah Kiri = Wataknya Buruk
Tahi Lalat di Dahi Kanan atau Kiri = Kepribadiannya Jelek
Tahi Lalat di Tengah- Tengah Dahi (Jidat) = Pandai dan Baik Hati
Tahi Lalat di Pelipis Kanan/Kiri = Banyak Rezeki


p/s: ini cuma mitos,tolong jangan taksub..



!! SHARING IS GOOD !!

124 comments:

  1. sy punya tman, tpi tahi lalatnya didalam mtanya, kra2 artinya apa ya ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajin, setia dan jujur

      Delete
  2. tahi lalat sya ada d dlm paru2x sya apa mknanya tu ahh...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Just tried http://clashhack.net/ - I got free Clash of Clans gems here! Get yours too in less than one minute!! (7wnD0YJcPV)

      Delete
    3. Just tried clashhack.net - I got free Clash of Clans gems here! Get yours too in less than one minute!! (3wS63FsFdV)

      Delete
  3. kalo tahi lalat di sekujur tubuh artinya apa om?

    ReplyDelete
  4. saya ada tahi lalat belakang kepala..

    ReplyDelete
  5. saya ada tahi lalat belakang kepala..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Agak kuang ajo eh ko kalo ko aku ckp konek mara tk?? Ini guna bahasa sopan ini ta dak pantat pegi nyer

    ReplyDelete
  8. tahi lalat pada bibir bawah bahagian dalam mulut kanan apa maknanya ya

    ReplyDelete
  9. Cliffleonard kenny chokJune 3, 2014 at 3:54 PM

    Ada tahi lalat di badan lalat itu apakah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya kau lebih bangang dri lalat tu

      Delete
    2. maknanya lalat tu adik beradik-adik kau

      Delete
    3. ko suh lalat ajar

      Delete
  10. Kalau tahi d sebelah hidung bagian kanan apa arti nya ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh sombong

      Delete
    2. bongok. belle .. pundek la hahaba
      just kidding ..
      dont angry .

      Delete
    3. bongok. belle .. pundek la hahaba
      just kidding ..
      dont angry .

      Delete
    4. Artinya kau jorok. Ko ada tahi bisa sampai di hidung!?!

      Delete
  11. makna tahi lalat bwh ketiak x da pn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya ketiak ko tu busuk bau.hapak buahahahaha

      Delete
  12. saya nak isteri saya ada tahi lalat yang membawa perkara baik...amin

    ReplyDelete
  13. Kita ubah,tambah,tahi lalat kenasib yg terbaik,semua org akan kaya,impian tercapai,dll(sesat dlm fikiran,

    ReplyDelete
  14. Kita akan berubah tk kalau kita buang tahi lalat pada badan kita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko akan senget sebelah

      Delete
  15. Bila nk jawapni penat tunggu tau tk!!!

    ReplyDelete
  16. Kalo tahi deket hidung artinya apa gan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan tahi tu.. sehat badan. Buahahaha

      Delete
  17. Kalau ada Tahi lalat kat dalam mata sebelah kiri apa maksudnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknya kau mata keranjang.. kuat tonton blue flim

      Delete
  18. Kalu tahi lalat kat gigi..camne lak..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makna nya gigi kau akan reput cepat sengal

      Delete
  19. Klo tahi lalat kt tgh bwh bibir...mksdnya apa

    ReplyDelete
  20. Bior btul ..tahi kt sblah hidung ko...ko mkan tahi en??....mkan tu jngan gelojoh....ish..!*tahi sape la yg ko mkan..

    ReplyDelete
  21. Korang gilaaa kee.,

    ReplyDelete
  22. Saya mempunyai tahi lalat di bahagian bawah ketiak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya pandai menyimpan rahsia

      Delete
  23. klu tahi lalat dlm mata belah kanan apa maksud

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xlama lg mata ko akan buta ....

      Delete
  24. sye nie ada tahi lalat kat atas tapak tangan kanan atas jari manis ape yer maksud nyerrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tngok btul2 pstikan tahi lalat dan bkan tahi idung....mksudnya ko akan mndapat jodoh...klo ko da kawen sudah psti ko akan curang...

      Delete
    2. HAHA kalau dah kena kt kau nnt bru tahu!!

      Delete
  25. Just tried http://clashhack.net/ - I got free Clash of Clans gems here! Get yours too in less than one minute!! (7wnD0YJcPV)

    ReplyDelete
  26. Klao tahi lalat kt dalam pusat??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya lalat kt rumah ko dah maju, pandai cari pusat@centre nak lepaking

      Delete
    2. mana kau tahuu tafsir tafsir tahi lalat nih ? kau sesedap jehh tafsir tu ni . nih mesti bdn pnoh taik tuh pndai brckp . bodoh gile mn mnusia yg pecaye !!

      Delete
  27. Apelah yg de pd tahi lalat.....

    ReplyDelete
  28. Kalau tahi lalat atas tahi apa maknany

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mknanya ko dngan taik tu 2 x 5 !! Mang sesuai ngan ko !! Smpan taik tu nnti ko akan jadi terkenal....

      Delete
  29. Hahaha....adoi sengal gileee .... Komen ntah pape...yg jwab lg ke laut haha....menggong !

    ReplyDelete
  30. haha jahanam aku baca komen-2 kat sini hahaha

    ReplyDelete
  31. Cari akulah kalau berani..banyak mana pun tahi lalat aku tak hirang...

    ReplyDelete
  32. Kalo tahi lalat kat tgn kiri jari hantu ape maksud???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu maknanya, ko cebuk lepas berak pakai tgn kanan, salah guna tgn tuh.

      Delete
    2. mungkin bulan mengambang kamu akan menjadi hantu lalat..

      Delete
  33. kalau tak ada taik lalat lansung tu maknanya apa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya, sepanjang hidup ko amat membosankan, sampaikan lalat pon xnak hinggap kat ko.

      Delete
  34. Tahi lalat bentuk macam lalat tu apa maksudnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya jodoh engko gan itik leper jalan menongeng...

      Delete
  35. Dulu gue ada tahi lalat Pastu hilang te tiba. Apa maksudnya om..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau juga akan menghilang

      Delete
  36. Taik lalat aku kekuningan apesal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada taik lalat kat baju macamana nak hilangkan

      Delete
    2. Rendam baju tu dgn air tanah seminggu, INSHAA ALLAH warna tahi lalat tu x nampak lagi dah...hehe

      Delete
    3. Lalat tu cirit birit salah mkn sbb tu tail die kuning

      Delete
    4. Lalat tu cirit birit salah mkn sbb tu tail die kuning

      Delete
  37. Teman aku ada taik lalat sebesar lutut.apa maksudnya bos?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya, dye slalu pikir guna kepala lutut..

      Delete
  38. Kalau taik lalat tu sakit Berdenyut2 tu sebab apa yea?

    ReplyDelete
  39. Boleh ke kalau taik lalat tu kita saja2 buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko buat sendiri, dye x jadi taik lalat, dye jadi taik org....wuahahaha

      Delete
  40. Aku nak bebenar taik lalat kat kepala.org cakap jadi bijak ada taik lalat kat situ.betul ke.ada tak cara nk dapatkanya

    ReplyDelete
  41. Teka teki.taik apa yang x berbau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taik sendiri mau igt la...haha

      Delete
  42. Kalau pakai tahi lalat palsu berdosa ke.sebab dulu saya ada pakai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dosa kalau ko pakai tahi lalat tu pastu ko tinggal solat...

      Delete
  43. Boleh ke kalau santau pakai lalat.biar orang tu jd pening lalat.haaha

    ReplyDelete
  44. Teka teki.taik apa yang x berbau

    ReplyDelete
  45. Boleh di percayai

    ReplyDelete
  46. Tahi lalat kt kpla tut pe mksudnya om..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak kotor, banyak tahi...

      Delete
  47. tahi lalat saya ada di tengah antara ibu jari dan telunjuk itu maksdnya gmna?

    ReplyDelete
  48. Hahahahaha.penat aku gelak baca komen kat sini.sengal.hahahahaha.tetiba boleh tnya mcm mana nk hilang kn taik lalat kt baju.hahahaha.

    ReplyDelete
  49. Hahahahaha.penat aku gelak baca komen kat sini.sengal.hahahahaha.tetiba boleh tnya mcm mana nk hilang kn taik lalat kt baju.hahahaha.

    ReplyDelete
  50. nk terkeluar perut aq
    muahahahaha

    ReplyDelete
  51. Astaga punya lucu semua komen-komen disini AHAHAHAHAHAHAHAHHA mau terkencing pun ada sebab ketawa terutamanya org yg membalas semua komen-komen tu memang kuang hajo ye hahahaahahaha

    ReplyDelete
  52. Smua ini penipu. Aku tk caye sepatah pon..πŸ‘πŸ‘

    ReplyDelete
  53. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  54. hahaha.... adoii.. lawak betoi baca komen kat cni...

    ReplyDelete
  55. Makna tahi lalat ni sama dgn mak tahi lalat org cina ke? Atau dia lain ikut bangsa? Teringin nak tau...

    ReplyDelete
  56. Makna tahi lalat ni sama dgn makna tahi lalat org cina ke? Atau dia lain ikut bangsa? Teringin nak tau...

    ReplyDelete
  57. kalau tahi lalat dalam mata apa maknanya erk

    ReplyDelete
  58. Taik lalat aku dkt pale takuk...

    ReplyDelete
  59. Aku baca komen kat sini lawak rasa. Yang tukang tanya satu hal, yang jawab lagi lah mazhab mana tah die bedal . hahhaa.. Terhibur rasa

    ReplyDelete
  60. Aku baca komen kat sini lawak rasa. Yang tukang tanya satu hal, yang jawab lagi lah mazhab mana tah die bedal . hahhaa.. Terhibur rasa

    ReplyDelete
  61. Buat aku senak baca komen² kt sini aduhaii.. Klau tahi lalat kat ketiak maksudnya apa admin , jwab ah btul² πŸ˜‚

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnye ketiak kau berbau

      Delete
  62. Haha kelakar lah korang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu nk bertuah sgt mai aku berak kat kpala hg.. hahahaa

      Delete
  63. kalau tahi lalat ada kt jubo lalat camne?

    ReplyDelete