cuti - cuti malaysia

Arini semua bercuti, so abang ajak satu keluarga melancong ke Melaka bandar bersejarah tu.Mungkin bagi orang melaka atau orang pernah pergi ke melaka kata takde ape la kat melaka tu... haaa.. mungkin lah.. haha.. tapi bagi aku yang orang sarawak ni datang ke melaka memang satu moment yang menarik. Dulu kerja kat Johor selalu pasang angan-angan nak pergi jalan-jalan ke melaka tapi tak pernah ada masa. Sekarang dah dok seri kembangan boleh pulak sampai melaka walaupun jauh.. 

Arini memang nak jelajah Melaka dari tempat yang biasa je sehingga ke tempat bersejarah tapi agak hampa sebab tak sempat nak ronda semua,masa tak mengizinkan. Jadi kali ini kami pilih jejalan kat jonker walk dan beberapa tempat yang menarik di Melaka.

panorama sebahagian dari bandar melaka.


menarik perhatian aku, kapal kat atas tu. .

 lepas tu gitar  hard rock cafe ni.. kreatifnya 

kat kawasan ni la aku berkesempatan naik beca..

naik beca akan singgah di a fomosa selama 10 minit .. 

Seronok tu memang tak payah cakaplah,aku dah macam budak-budak dah.. kalau boleh semua nak pijak tempat tu..ada hati jugak nak naik menara taming sari kaki dah penat pulak tak larat dah nak pergi sana.. tapi aku sempat pergi muzium samudera..



sebahagian khazanah yang terdapat dalam kapal atau muzium samudera.

akhir sekali kami sekeluarga ronda-ronda kedai sekitar untuk beli cenderahati bawa balik seri kembangan. Dan kami janji akan datang lagi tau.. untuk tengok mana-mana tempat yang missing kali ini..

sekian.




!! SHARING IS GOOD !!