rambut oh rambut

wanita sanggup membelanjakan sejumlah wang untuk memiliki mahkota kepala yang menawan tanpa menyedari teknik dan produk yang digunakan boleh merosakkan RAMBUT
 


faktor-faktor kerosakkan rambut..



1. pengering rambut 
- haba panas yang disua pada helaian rambut yang basah menyebabkan rambut kering dan rapuh.

2. melurus dan mengerinting 
- kedua-dua teknik ni bukan saja  boleh menyebabkan hujung rambut bercabang serta kering malah produk yang disapu sebelum melakukan teknik tersebut akan menjejaskan kesihatan rambut asal.

3. mewarna rambut
- kekerapan pertukaran warna rambut ni  boleh mendedahkan kita pada pewarna yang mengandung bahan kimia yang menyebabkan rambut menjadi kasar..

4. mengikat rambut
- teknik ikatan ala ekor kuda memang popular dikalangan wanita sebabnya mudah dipratikkan, kemas dan ranggi.tapi ramai yang tak menyedari ikatan gelung getah yang kuat menyebabkan rambut gugur dan akhirnya rapuh..



rambut aku panjang dan aku pastikan aku tak ketinggalan sangat ngan gaya rambut ni.. so tak mustahil keempat empat itu pon aku pernah amalkan meskipon tak selalu tapi pernah buat lah.walaupun tau itu merosakkan rambut tapi hati gatal sangat nak buat fesyen rambut macam-macam.. padahal masih sama je.. huhh.. apa boleh buat.namanya dah perempuan kan??

!! SHARING IS GOOD !!

3 comments:

  1. alamak...
    pengering pon leh rosakkan ke...
    ak pun kdg gune pengering...^^

    ReplyDelete
  2. ohhooh...rambutku rosak kot...^^

    ReplyDelete
  3. rambut adalah mahkota bg setiap wanita.info yg bguna ;)

    ReplyDelete